Igazgatási szünet a kormányhivatalokban

A kormányzati igazgatási szünet elrendeléséről és a kormányzati igazgatási szünetre alkalmazandó veszélyhelyzeti szabályokról szóló 369/2022. (IX.29.) Korm. rendelet alapján a Kormány igazgatási szünetet rendelt el a kormányzati igazgatási szervek vonatkozásában. Az igazgatási szünet 2022. december 22. napjától 2023. január 6. napjáig tart.

A fővárosi és megyei kormányhivatalok azonban a kormányzati igazgatási szünet időtartama alatt is kötelesek biztosítani a halaszthatatlan közfeladataik ellátását, illetve a jogszabályokban meghatározott hatásköreik gyakorlása körében szükséges azonnali ügyintézést az alábbi szakterületeken:

  • a kijelölt kormányablakok esetében kormányablak és okmányirodái,
  • szociális és gyámügyi,
  • családvédelmi,
  • áldozatsegítési és pártfogó felügyelői,
  • fogyasztóvédelmi,
  • élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi,
  • növény-egészségügyi,
  • népegészségügyi,
  • munkavédelmi feladatok.

Tájékoztatom, hogy a fenti szakterületek vonatkozásában – a kormányablak és a családvédelmi szolgálat kivételével – Veszprémben lesz biztosított az ügyintézés lehetősége.

Az igazgatási szünet ideje alatt az ajkai, a pápai és a veszprémi (Mindszenty J. u. 3-5. szám alatti) kormányablak fogadja majd az ügyfeleket. Az ügyfélfogadást valamennyi ügytípus vonatkozásában, sorszámhúzással és előzetes időpontfoglalással is egyaránt biztosítják a kijelölt kormányablakok.

A családvédelmi szolgálat igénybevételére – előzetes bejelentkezést követően – szintén ezen települések járási hivatalaiban lesz lehetőség.

Valamennyi érintett ügyintézés vonatkozásában az ügyfélfogadás helyére, idejére, az ügyintézők elérhetőségére vonatkozó, folyamatosan aktualizált adatok a www.kormanvhivatal.hu/hu/veszprem honlapon megtalálhatók.